Sydney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: monstertje

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

We hebben het hier alle onzettend naar ons zin. De tijd vliegt echt voorbij. Ik heb geen last van een jetlag gelukkig maar mijn moeder en Peter wel een beetje.

We zijn zaterdag naar de Blue mountains geweest. Hier heb je hele mooie uitzichten. Maar bij ons regende en je zag geen hand voor ogen. Daar gingen onze mooie vergezichten. Maar op de foto's in hte souvenirshopje zag het er echt super uit.

Bij de Blue mountains was ook de stijlste treintje ter wereld. Hier was een hellingspercentage van 52%. Maar ook dit viel eigenlijk wat tegen. Het duurde maar heel erg kort en het ging niet eens zo snel. Alleen het begin was leuk dat je ineens bijna voorover vliegt. Maar als je in de efteling naar die schommelboot gaat heb je wel hetzelfde idee.

Na Blue mountains zijn we nog naar de Jenolavos grotten geweest. Dit was aan de andere kant van de vallei en hier scheen heerlijk het zonnetje. Tja dat hebben wij weer. We konden bij 1 grot naar binnen. Dit was wel leuk om te doen. De grot was helemaal aangelegd dat was wel een beetje jammer. Gevolg we hadden 910 treden te belopen. Gelukkig gingen ze niet allemaal omhoog!!

Op de terug kijk gingen we nog even kijken of het bij de blue mountains al was opgeklaard. We hadden immers weer in de zon gelopen. Helaas was het nog steeds erg mistig en konden we nog steeds niets zien. Helaas maarja op het weer heb je geen invloed.

S' avonds was er nog in Darling harbor vuurwerk. Dit hadden ze speciaal gedaan voor mijn ouders hun huwlijksdag!! Het was misschien wel geen oud en nieuw maar wij kunnen voor altijd zeggen dat we naar vuurwerk hebben gekeken in Sydney!!

Jeroen, Peter en ik zijn hierna ook nog even op stap geweest. Ik zelf wou eerst niet maarja als je toch in Sydney bent moet je ook even uit gaan!! Hier mag je naar binnen op de lengte van je rokje. We hadden al wel gezien dat alle meisjes die uitgingen hier hele korte rokjes aanhadden met enorm hoge hakken. Ik kon dus niet in mijn spijkerbroek met een simpelshirtje aankomen. Had dus maar een jurkje met een legging aangetrokken. Van mij hoeft het allemaal niet zo bloot. Toen we de pub in wouden gingen ze eerst even kijken hoe lang mijn rokje nou was. Ze gingen er echt even voorover voor staan om het te kunnen zien. Uiteindelijk mocht ik gewoon naar binnen zonder iets te laten zien. Jeroen en Peter daarin tegen moesten gefoulleerd worden en een id laten zien. Wat had ik weer een geluk!! Binnen was het heel erg gezellig. Peter was aan het dansen met een neger (man) uit Fiji en ik had sjans met iemand uit nieuw zeeland. Helaas hij leek net op een geit met zijn sikje. Wel benoemde hij nog dat hij naar de werldstad Vlissingen was geweest.

S' avonds was het helemaal leuk. We liggen namelijk met zijn 5e op 1 kamer. Ik lag heerlijk te slapen totdat er iemand op mijn voeten ging zitten. Ik wou niet gelijk al te chagarijnig reageren dus ik schopte maar even met mijn voeten. Hierop kreeg ik geen reactie waarop ik maar iets te hard Peter riep. Wie doet anders zulke gekke dingen?? Nou Peter niet deze keer het was Jeroen. Toen Jeroen reageerde dacht ik het zal wel goed zijn. Hij was aan het rommelen in de tassen. Mijn vader scheen al met een lampje op Jeroen om te kijken wat hij aan het doen was toen mijn moeder vroeg wat Jeroen allemaal deed. Hierop antwoorde hij 'ik zoek wat'. Toen er gevraagd werd wat dan kregen we als antwoord de wc. Ja jeroen deze zit ook echt in een tas. Toen we hem maar snel hadden weggestuurd kregen we een boos antwoord 'wat doen jullie dan ook allemaal op de wc' en 'wie zet die tassen dan op de wc'. Bij terugkomst zag Jeroen dat ik wakker was eb stak heel lief zijn vinger naar mij op. S'morgens kon Jeroen zich alleen nog meer herinneren dat hij mij had begroet. Tja misschien toch wat minder drinken de volgende keer!!

Vandaag zijn we nog even door Sydney gewandeld. We zijn door de botanische tuinen gelopen. Jeroen en mama konden hier wel de hele dag op een bankje naar het uitzicht kijken. We hadden namelijk zicht over het water op het opera house en de harbor bridge. Hierna zijn we nog wat rondgelopen. Uiteindelijk kwamen we weer uti in Darling harbor of voor mijn moeder Pearl harbor. Hier zijn we eerst op een terrasje gaan zitten. Maar voornamelijk ik werd weggejaagd door een stuk 4 of meeuwen. Hierna hebben we een ander terasje gevonden waar geen meeuwen waren en hebben daar lekker de rest van de avond doorgebracht.

Morgen moeten we vroeg op we gaan dan met het vliegtuig naar Alice spring om naar de Uluru (zoek maar op, op het internet) te kijken.

Heel veel suc6 aan iedereen die de 4 mijl gaan lopen. Bij ons is hij al geweest en weten de uitslag al. Maar die gaan we lekker niet vertellen:P.

Linda en tante Margo gelukkig gaat het allemaal goed met de honden en Balou. Doe ze de groetjes van ons!!

Ik kan helaas geen foto's plaatsen. Hopelijk is dit later in de vakantie beter.

Kus Sanne

  • 10 Oktober 2010 - 11:14

    Ragnhilde:

    Hey spookje.

    wat gaaf dat je gelijk al een geitje aan de haak hebt geslagen hahaha...geniet ervan he en ik kijk uit naar je volgende verhaal hoor.

    Groetjes krokantje

  • 10 Oktober 2010 - 16:18

    DE Limbeek:

    jeroen wat ben je weer een mongol:P veel plezier bij de grote rode rots:)

  • 10 Oktober 2010 - 17:00

    Margo:

    wat weer een avontuur

  • 10 Oktober 2010 - 17:28

    Arjen:

    Wederom mooi verhaal.

    Wederom opmerkelijk om te lezen dat het opnieuw dezelfde persoon is die zich niet weet te gedragen. Wink

  • 10 Oktober 2010 - 17:32

    Arjen:

    Wink = ;)

  • 10 Oktober 2010 - 19:54

    C:

    fijn om te lezen dat jullie zoveel leuke dingen zien en doen.
    Peter en Jeroen gaan straks in de stad natuurlijk ook de 'korterokjescontrole' invoeren.
    nu alleen nog de jullie al bekende uitslagen: R 27.44 ; E35.55 ;J 37.11 ;C38.47 ; M 43.09.
    J heeft genoten, tot en met de waterpost hebben we samen gelopen, toch op een tempo van 10km/u.
    daarna ging hij ervandoor. Achteraf denk ik dat hij echt sneller had gekund maar zelf durfde hij volgensmij niet. Maar volgend jaar wil hij weer want hij vond het helemaal super. en daar gaat het om.
    o ja, ik moest nog even Donald bedanken voor het smsje. Dankjewel!
    en nog heel veel plezier

  • 10 Oktober 2010 - 21:12

    Linda:

    Leuk om jullie belevenissen te lezen... :) Dat van die rokjes en hoge hakken had je in Ierland ook al. Hoop niet dat dat naar Nederland 'overwaait'.

    En tsja, dronken mannen willen soms op de meest rare plaatsen plassen :)

    Mijn kat (Elvis) en poes (Dolly) hebben inmiddels vrede gesloten met Kyra en Goldie. Ze slapen nu allemaal. Goldie in de mand. Tijgetje, Kyra, Elvis en Dolly op de bank (heel lief naast elkaar, in die volgorde).

    Goede reis morgen en heel veel plezier nog!

  • 10 Oktober 2010 - 22:11

    Gré:

    Jammer van die Bleu Mountains maar verder vermaken jullie je prima begrijp ik. Sanne jij kan het mooi vertellen, zie al weer uit naar het volgende verslag. Moie

  • 11 Oktober 2010 - 07:30

    Gea Van Seijst:

    leuk om te lezen hoe het jullie vergaat Jammer van de regen en jammerdat sommige dingen tegenvallen. Ik heb namelijk in Australie (en in andere landen) ervaren dat zaken worden beschreven als - prachtig en dit moet je zeker zien, dat het dan wel kan tegenvallen. De dingen die je onderweg gaat zien (en die niet beschreven zijn) veel mooier zijn.
    Verder mooi dat je moeder ook in Pearl Harbor is geweest. De groeten van mij en PS hier is het mooi zonnig najaarsweer
    gea

  • 11 Oktober 2010 - 15:15

    Aapje:

    Hey muis,

    Jammer dat je geen fotos kan plaatsen.. Het klinkt allemaal erg mooi wat je daar allemaal aan het bekijken bent!

    Wat grappig dat ze naar de lengte van je rokje kijken! En ook al direct sjans. Volgende keer een knappe jongen he ;-)

    Veel plezier in alice springs en tot snel!!

    Kus aapje

  • 11 Oktober 2010 - 18:12

    Linda J:

    jammer dat er nog geen foto's geplaatst kunnen worden, maar een mooi verhaal ik zie het helemaal voor me.

    groetjes ook van Klaas

  • 13 Oktober 2010 - 13:11

    Silvia:

    Hey,

    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben.

    Groetjes Silvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 20982

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage Noorwegen

06 Oktober 2010 - 07 November 2010

Australie

Landen bezocht: