Fraser island - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu Fraser island - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu

Fraser island

Door: monstertje

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Dit word weer het laatste reisverslag voor de vakantie. Nog een paar daagjes en ons vliegtuig vertrekt weer naar huis, en als ik heel eerlijk ben heb ik er helemaal nog geen zin in!!

De dag na Whiit sundays zijn we op weggegaan naar Hervey bay. We hebben de hele dag gereden afstand vanaf Airie beach naar Hervey bay is namelijk zo'n 1000km. Deze dag hebben we dus niks gedaan behalve rijden. Ik heb ook eindelijk in de camper mogen rijden. De rest van de vakantie mocht ik niet van mama. Opzich ging het wel goed. Ben de hele tijd aan de linker kant van de weg gebleven soms misschien een beetje te veel maar de berm is ook heel mooi:D!! Nee hoor het ging wel goed en er zijn geen gewonden gevallen.

Omdat we de vorige dag erg veel hadden gereden hadden zondag wat tijd over. We zaten vlakbij Bundaberg. Sommige kennen dit misschien wel van de rum. Hier hebben de alocoholisten onder ons dus maar even een kijkje genomen. We kregen een soort rondleiding door de fabriek of hoe zoiets ook heet. Het stonk echt enorm. Aan het begin mochten we een bestandsdeel van de rum proeven. Dit was ect super zoet en ik was door de combinatie van de lucht gelijk misselijk. Ik was de enige die hier last van had want de rest vond het wel lekker. de rondleiding stelde zelf niet zoveel voor het proeven van de rum was het leukste, al nam ik wel braaf een cola. Daarna zijn we doorgereden nar Hervey bay. Bij een camping aangekomen kregen we te horen dat de maatschappij waarmee we naar Fraser island failliet was ofzo. Wat er aan de hand is weten we niet maar we konden niet met hun mee. Omdat wij zo'n leuk gezin zijn mochten en konden we gelukkig wel met een andere maatschappij mee. De dag zelf hebben we nog eventjes lekker op het strand gelopen en door het dorpje.

Maandag was rustig dagje we konden uitslapen. Helaas ging dit niet door Jeroen (ja Jeroen) was namelijk al om 7.00 wakker dus wij ook allemaal. De dag zelf hebben we weer een wandeling gemaakt over het strand en door het dorpje. Papa, mama en ik hebben het zelfs 2x gedaan. We komen weer helemaal afgetraind thuis!!

Dinsdag konden we dan naar Fraser island. Fraser islad is het grootste zandeiland ter wereld, we waren dus in een grote zandbak terecht gekomen. In deze zandbak is alleen wel een regenwoud, mangrovebos en nog wat meer. De boottocht duurde 30 minuten dus we waren er zo. Eerst hebben we lekker in een meertje gezwommen. Het water bestaat uit regenwater en word op zijn plek gehouden door een soort steen onder het zand. Het leuke van dit water is dat het ph hier 4.7 is. In de schoonheidsfabriek gebruiken ze deze ph in schoonheidsproducten. We mochten in het water zwemmen dus onze huis was weer heerlijk zacht!! Daarna zijn we naar het regenwoud gereden en hebben daar een wandeling gemaakt. De wegen zijn hier overigens van zand dus we hobbelde lekker op en neer. Na de lunch zijn we via de snelweg dat was in dit geval het strand naar een ander meertje gegaan. Waar de bus had gestopt was het nog 2.8km door mul zand lopen. Het meertje was heel mooi dus het was de moeite waard.

Volgende dag zijn we opweg gegaan naar een schipswrak. Ik ben onderweg overgestapt op een klein vliegtuigje voor een vlucht boven Fraser island. De rest ging weer eens niet mee. Tijdens de vlucht was ik copiloot. Dit was wel leuk. Heb op de grond uitleg gekregen hoe ik moest vliegen. Ik mocht het stuurwiel naar links, rechts, onder en boven bewegen en daarna mocht ik er niet meer aankomen. De vlucht was wel mooi. Het duurde niet lang maar was wel leuk om alles vanuit de lucht te zien. De landing was bij het schipswrak en daar zag ik de rest van de verloren familie weer. Na het schipswrak zijn we naar het meest oostelijke puntje van Australie gereden maar omdat het een eiland is telt het eigenlijk niet. Na een klein beetje klimmen had je een enorm mooi uitzicht. Daarna zijn we even bij een creekje gestopt en toen verder gereden voor de lunch. Na de lunch zijn we naar Lake McKenzie gereden. Dit was weer een zelfde soort meertje als de eerste maar ook weer heel erg mooi. Hierna zijn we naar de haven gereden want we moesten weer terug. Als je van de boot afkwam moest je vertellen naar welke camping of hotel je moest. Nou wist niemand van ons waar we heen moesten. Niet zo heel erg slim. Uiteindelijk zijn we wel goed aangekomen.

Het is hier nou alweer avond. We hebben net nog even over het strand gelopen. Het lijkt wel alsof we geen genoeg van het zand kunnen krijgen!! Morgen gaan we naar de dierentuin van Steve Irwin. Daarna proberen we zo dicht mogelijk bij Brisbane te komen om daar de laatste dagen door te brengen. Dan gaat 6 November ons vliegtuig en komen we de volgende dag alweer aan.

Ik zie jullie dus wel weer in Nederland.

Silvia wij wensen je een prettige verjaardag vandaag!!

Tot snel!!

Kus Sanne en de rest

• 03 November 2010 - 10:02

E:

Hallo allemaal,

Nou als ik de verhalen zo lees kan ik me voorstellen dat het weer terugkomen naar het oh zo natte winderige kille nederland niet echt uitnodigd. Maar zo te lezen is de vakantie een mooi avontuur en genieten jullie volop. Nog een paar hele fijne dagen en goede reis terug gewenst,
    Groetjes

• 03 November 2010 - 10:17

Silvia:

Ben blij dat jullie het daar zo leuk hebben. Geniet nog de laatste paar dagen!!! En bedankt voor de felicitaties!

Tot snel,

liefs Silvia

• 03 November 2010 - 12:34

Tietia:

geniet nog maar even lekker de laatste paar dagen en alvast een goede thuiskomst toegewenst.

• 03 November 2010 - 12:40

Aapje:

Hey muis,

Wat gaaf dat je mocht vleigen als co-piloot! Als het vliegtuig naar nederland dreigt neer te storten hoef ik dus niet bang te zijn?

Tot zondag en alvast een hele goede vlucht!

Kus aapje

• 03 November 2010 - 13:41

Linda:

Ook ik wens jullie een hele goede vlucht weer naar huis en nog veel plezier de laatste dagen! Kyra en Goldie zullen vast heel blij zijn jullie weer te zien!

• 03 November 2010 - 16:50

Ragnhilde:

het supersmurfje !!

wat supergaaf dat je mocht vliegen in een mini-vliegtuigje, ik zal zo met jou in een boeing 747 stappen hoor... mocht het misgaan neem jij het stuur wel over he !!

We zien je snel weer over een paar dagen, geniet er nog even van en alvast een hele goede reis terug samen met je familie he.

dikke knuffel Ragje en meneer Beau !!!

• 03 November 2010 - 18:05

Margo:

hey familie
    fijn dat jullie zo genieten
    nog een paar fijne dagen en een hele goede terugreis gewenst
    tot gauw

• 04 November 2010 - 17:26

Arjen:

Heel veel plezier de laatste dagen. Groeten aan de rest. En aan Jeroen, Joeri heeft de afgelopen weken een flinke bende gemaakt hier, dus je kan gelijk aan de slag zondag. Even controleren of je je schoonmaakkunsten nog niet bent verleerd. ;)

• 04 November 2010 - 18:59

Grady U.W.:

Ben erg benieuwd naar de foto's.
    Al vast een goede reis toegewenst.
    Duurt nogal even zo'n reisje.
    Het is lopend niet te doen.
    Hoor van Viola nog wel een keer het adres van die kapper in Sydney. ( zie reactie Arjen bij Arlie Beach.)

Gr Gr PIHgv

• 04 November 2010 - 20:16

Gré:

Goeie reis!

• 14 November 2010 - 15:45

Joke:

Geweldig leuk en ook spannend verslag Sanne!! En nu wachten op de verhalen van je moeder. Het verslag lezende dacht ik echt: daar wil ik ook nog heen!
    Jullie zijn alweer een weekje terug, maar toch succes met het wennen hiero. Liefs en groetjes, Joke