Airlie beach - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu Airlie beach - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu

Airlie beach

Door: monstertje

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hoe bevalt het daar in ons koude kikkerlandje? Hier is alles prima. We hebben het prima naar ons zin en hopen stiekem dat alle vliegtuigen ter wereld kapot gaan zodat we noodgedwongen hier moeten blijven.

Toen we Cairns verlieten zien we via de table lands naar Mission beach gereden. Onderweg zijn we bij 3 watervallen gestopt. Het was wel mooi maar niet super bijzonder. Maar wel leuk om ook gezien te hebben. In Mission beach was niet zo heel erg veel. Dit schijnt een surfersparadijs te zijn maar we hebben geen surfer gezien. Wel hebben we een stukje over het strand gelopen en door het dorpje. Omdat het zo rustig was, was er niet echt een sfeer en dus niet zo heel erg bijzonder.

Voor de verandering regende het de volgende dag. Het leek wel herst in Nederland. Het regende aan 1 stuk door. We hadden ingepland om hier lekker op het strand te gaan liggen. Maarja in de regen is het ook niet echt geweldig. We hebben de dag doorgebracht in de camper met puzzel, lezen en wassen. Aan het eind van de avond was het nog wel even droog. Mama en ik zijn toen nog meer even snel over het strand gelopen. Hadden we toch nog iets gedaan. Overigens waren we in gezelschap van 2 padden. Mama had ze niet gezien maar het was erg gezellig.

De dag erop zijn we maar naar het binnenland vertrokken opzoek naar de zon en gevonden. We zijn echt naar een gehucht gereden in de onbewoonde wereld. We gingen namelijk de Undara lava tubes bekijken. We konden de tubes niet meer in. Het was namelijk al te laat maar we hebben wel een wandeling gemaakt tussen de wilde kangoeroe's. Wij zaten heerlijk in de camper te eten en de kangoeroe's voor de camper. Wandeling was leuk maar niet bijzonder. We gingen naar een lookout maar moesten dezelfde weg weer terug. Onderweg naar Undara hebben we ook nog een mooie waterval bekeken. Na de wandeling maar op zoek naar een camping. We kwamen uit op een tokkiecamping maar de mensen waren wel heel aardig.

Volgende dag zijn we in 1 stuk naar Towns ville gereden. Eindelijk weer een beetje een echte stad. Het weer was ook weer goed aan de kust dus we hadden geluk. Het weer moet ook wel goed zijn in Towns ville wat hier zijn de meeste mensen met huidkanker ter wereld. Hier aangekomen hebben we eigenlijk alleen maar een wandeling over het strand gedaan. Heerlijk rustig dus. S'avonds wou ik nog lekker douchen. Eerst werd ik door een witte kikker uit mijn hokje gejaagd. Stom beest. Ik dus maar naar een ander hokje. Stond ik heerlijk te douchen kijk ik even omhoog (had ik beter niet kunnen doen) loopt er een groot beest boven mijn hoofd. Volgens mij was het een wombat maar ik schrok me kapot. Stond bijna ik mijn blote kont buiten:D. Ik dacht niet aanstellen en gewoon gaan douchen en toen zag ik overal salamanders. Toen ben ik maar weggegaan. Stomme beesten, laat me ook gewoon met rust als ik ga douchen!!

Daarna zijn we doorgereden naar Airlie beach. Dit is echt een super stadje. Mama noemt het een paradijs. Ik ben het er niet meer eens maar het komt wel in de buurt. Hier aangekomen maar even een wandeling door het stadje gemaakt. Het stelt niet super veel voor maar is wel gezellig. Jeroen en Peter zijn op het strand gaan liggen.

Dan zijn we alweer bij vandaag aangekomen. De tijd gaat veel te snel. Vandaag hebben papa, mama, Jeroen en Peter op het strand doorgebracht. Ik ben lekker gaan duiken. Ik werd om 7.00 opgehaald en de boot vertrok om 8.00. De bootreis duurde 3uur. Daarna was ik midden op zee op de Great barrier reef. Ik mocht gelijk duiken. Het was echt super. Het koraal viel een beetje tegen. Ik had verwacht de het feller gekleurd zou zijn maar de vissen waren super. Na het duiken ben ik gaan snorkelen. Ik moest mezelf echt het water uitsleuren. Heb denk ik wel 1,5 uur liggen snorkelen. Daarna wat eten en van de super glijbaan, deze ervaring kon ik natuurlijk niet links laten liggen en toen naar de glazenboot voor een tochtje over het reef. Helaas moest ik toen ook alweer terug naar de grote boot en gingen we weer weg. Heb weer een topdag gehad!!

Morgen voeg ik me maar bij de rest op het strand. Nou eigenlijk liggen ze bij het zwembad want in de zee mag je niet zwemmen vanwege de kwallen. Morgenavond gaan we beginnen met onze zeiltocht van 3dagen. Iedereen hier zegt dat we op een super boot zitten dus dat moet allemaal wel goed komen.

Zie jullie snel weer!!

Kus Sanne

  • 25 Oktober 2010 - 11:37

    E:

    Hallo allemaal, klasse dat jullie het zo naar de zin hebben. Heel veel plezier op de zeiltocht en groetjes aan iedereen uit het koude kille winderige natte nederland....

  • 25 Oktober 2010 - 11:48

    Tietia:

    fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben hier is het echt herfstvakantie (buien, harde wind en af en toe zon)
    nog bedankt voor de mooie kaart

  • 25 Oktober 2010 - 13:33

    Ragnhilde:

    hey spookje.

    ik ben jaloers dat jij 1.5 uur hebt liggen dobberen in de zee met heerlijk weer en vollop zon !!!
    hier is het herfst en je waait regelmatig van je fietsje af hoor hahaha.
    geniet nog even en we zien je snel weer he !!

    Groetjes Raggg en Beau

  • 25 Oktober 2010 - 16:59

    Margo:

    hey hoi
    zo te lezen vermaken jullie je nog steeds
    moet ook want de tijd vliegt voorbij
    voor je het weet ben je weer in koud nederland
    geniet er nog even van
    groeten jacob en margo

  • 25 Oktober 2010 - 19:42

    Aapje:

    Hey muis,

    Wat gaaf dat je hebt gedoken!! Je hebt vast een hele boel mooie visjes gezien. Ook fotos onder water kunnen maken?
    Veel plezier met zeilen en niet op gegeten worden door enge haaien he!!

    Kus aapje

  • 25 Oktober 2010 - 20:15

    Linda:

    Ben jaloers... Wil ook wel een 3daagse zeiltocht in het lekkere zonnetje... :) Veel plezier!!

  • 26 Oktober 2010 - 09:53

    Jan & Nardy:

    Springen, duiken, zeilen, wauw....wat klinkt dat allemaal uitnodigend.
    Ik zie uit naar de diensten met Viola. Wat zal ze ons wat te vertellen hebben.......

  • 26 Oktober 2010 - 10:35

    Paul:

    Veel plezier op de boot ik hoop dat jullie daar geen last hebben van kwallen.
    En dat ze daar een douche hebben zonder beesten.

  • 26 Oktober 2010 - 10:39

    Arjen:

    Relevant weetje. In Sydney blijkt een kapsalon te zijn geopend met topless kapsters. In het kader van 'sightseeing' zeker een aanrader. :)

    Greetz

  • 26 Oktober 2010 - 22:30

    Gré:

    Sanne,
    Waarom moet jij alle echt! avontuurlijke dingen in je eentje doen :-D. Durven die broers van jou niet! En die beesten, dat is nou precies de reden dat ik niet verder ga dan Ameland! Maar wel vet. ;-) Groetjes aan iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20981

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage Noorwegen

06 Oktober 2010 - 07 November 2010

Australie

Landen bezocht: