Whit Sundays - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu Whit Sundays - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu

Whit Sundays

Door: monstertje

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Dit betekent dat de zeiltocht weer voorbij is en dat we alweer bijna naar huis gaan. Afgelopen dagen waren echt super. Eindelijk hadden we ook volop zon. Ik ben nou in gezelschap van 2 negers (papa en Peter) en 2 tomaatjes (mama en Jeroen). Ik hang er ergens tussen in!!

We werden pas om 19.30 opgehaald voor de zeiltocht. We hadden dus nog de hele dag voor ons zelf. Ik ben nog even het stadje ingegaan. Heb hier een kadotje gekocht en ben even bij het zwembad gaan liggen. De wandeling naar het stadje is namelijk 20 min. Maar om 10.00 smorgens is het al behoorlijk warm en loopt het zweet van je hoofd. Daarna weer naar de camper om de tas in te pakken. Met zn alle zijn we toen weer het stadje ingegaan en hebben onze tijd uitgezeten totdat we werden opgehaald. We kwamen echt op een super mooie boot de 'Solway Less'. Hij is in Nederland gemaakt in 1902 en moet dus wel een goede boot zijn. We hebben s'avonds nog een briefing gehad en zijn daarna nog een stukje gaan varen. Daarna lekker naar bed.

De volgende dag was het vroeg op. Wij zijn naar een baai geweest waar we konden gaan snorkelen. Vanwege alle kwallen moet je een wetsuit aan in het water. We hebben geen kwallen gezien maar wel een schlildpad:D!! Wij waren de enige van de groep die hem gezien hadden. Volgens de crew (Tim, Jade, Mikey, Jack en Carly ofzo) hadden we erg veel geluk. Normaal zie je ze hier niet. Eenmaal weer aan boot zijn we verder gevaren. We zouden naar een plekje varen en daar moesten we een wandeling maken. De wandeling was niet zo geweldig maar we kwamen uit bij een lookout en deze was super. We keken uit op White haven beach. Zoals de naam al zegt was het strand spierwit. Het uitzicht was echt super!! Eigenlijk gewoon onbeschrijfelijk mooi. Daarna weer terug aan boord. We zijn toen naar White haven beach zelf gegaan en hier ook weer aan land gegaan. We moeten dan met een kleiner bootje een stukje varen. Dit zand is heel erg puur vandaar de witte kleur. Maar wat veel leuker is dat wanneer je erover loopt maakt het een heel gek geluidje. Het lijkt wel een beetje alsof je over piepschuim wrijft. Ook word het zand niet heet en is dus heerlijk om over te lopen. Op het strand hebben we een poosje doorgebracht. Op deze plek hebben we ook de nacht doorebracht. Kan eigenlijk niet beter!!

Volgende dag zijn we weer verder gevaren, dit keer met zeil en zonder moter. Helaas was het wat saai. Er stond niet zo heel erg veel wind. We gingen wel 5km/u. Niet zo spannend wel rustgevend. Eenmaal op plek van bestemming aangekomen zijn we weer gaan snorkelen. Weer hebben we een schildpad gezien en weer was het een gelukje. Wat wel leuk was aan dit strand is dat het van dood koraal was. Het koraal had nog allemaal mooie en vreemde vormen. Daarna zijn we weer aan boot gegaan en naar een ander plekje gevaren, nou wel weer met moter. Hier hebben we ook de nacht doorgebracht. Ook dit was weer een super plekje. We hadden uitzicht op een bewoond eiland en zagen allemaal lichtjes. Heel erg mooi. Ook de zonsondergang was super!!

Volgende dag zijn we eerst een klein stukje gevaren 10 minutjes om weer te gaan snorkelen. Dit was volgens de crew de plek om een schildpad te spotten. Deze niet gezien. Wel hebben we kwallen gespot. Gelukkig hadden we onze wetsuits aan. Alleen ben ik er in levende lijve achtergekomen dat deze ook niet helemaal super werken. Ik was namelijk heerlijk aan het snorkelen en de rest van de familie zat alweer saai op het strand. Opeens voel ik wat geprik in mijn onderarm. Ik denk er zit een kiezeltje in mijn pak. Zo'n pak bedenkt namelijk je hele lichaam behalve je hoofd, handen en voeten. Dus ik even stoppen met snorkelen en mijn arm wat uitschudden. Het had resultaat het prikte niet meer zoveel maar begon wel te jeuken en het prikken was niet helemaal over. Toen ik zag dat het kleine bootje dichtbij was ben ik er naartoen gezwommen. Zo kon ik namelijk beter bij mijn arm komen. Jack zat erin en vroeg of alles goed was. Ik zo ja hoor geen probleem. Er prikt wat in mijn arm en het jeukt maar er valt niks te zien. Dus hij zegt ik trek je wel even aan boord. Wat blijkt. Is er een klein kwalletje (zeeluis) in mijn pak gekomen. Deze prikken en de reactie is jeuk. Jack had nog nooit meegemaakt dat ze in een wetsuit zaten en je moest echt geluk hebben willen ze gaan steken. Ja hoor heb ik weer. Gelukkig is het allemaal erg onschuldig na wat azijn over mijn arm ging het weer beter. Ik moest alleen wel mijn pak uittrekken. Maarja geukkig ik leef nog en mijn arm zit er nog aan. Hierna ben ik niet meer gaan snorkelen maar heb lekker op het strand gelegen. Daarna zijn we weer een stukje gaan zeilen. We gingen terug naar Airlie beach. Er stond nou wat meer wind en was het ook wat leuker!!

Al met al 3 super dagen gehad. Als iemand ooit naar Australie gaat moet je hierheen. We hebben net nog wat met een deel van de groep gegeten en ik ben uitgenodigd om een keer mensen in Nieuw Zeeland te bezoeken!! Morgen gaan we weer verder. We gaan dan opweg naar Harvey bay om naar Fraser Island te gaan.

Veel plezier nog. Ik zal voor jullie allemaal wel even van de zon genieten morgen!!

Kus Sanne

  • 29 Oktober 2010 - 13:19

    Amy Mennen:

    hey sanne! ik heb net al je reis verslagen gelezen. wat gaaf hej allemaal! en wat schrijf je ook leuk:) ik heb ze allemaal in 1x achterelkaar door gelezen.
    ik zag ook dat je al weer bijna terug komt, wat gaat dat snel zeg. geniet er nog maar van en dan kun je binnenkort weer tegen mijn kop aan kijken als je weer aan het buffelen bent op de brink haha!! we hebben je kaartje ook ontvangen, erg lief dat je nog aan ons denkt!!
    spreek je wel weer half november volgens mij, enjoy your journey!!!!!!!!

  • 29 Oktober 2010 - 15:07

    Miranda:

    Hey monster,

    Mooi he the white sundays! Ik heb op een van die eilanden een slang gezien... glibberde heel snel voorbij. Mazzelpik met die schildpad! Ik vond het uitzicht daar ook echt geweldig, mooi dat witte strand met het blauwe water!

    Geniet nog even en tot snel!!

    Liefs

  • 29 Oktober 2010 - 15:33

    Margo:

    fijn dat jullie je zo vermaken
    de tijd vliegt voorbij
    met baloe gaat het goed
    tot gauw

  • 31 Oktober 2010 - 12:00

    Aapje:

    Hey muis,

    Ben blij dat je het allemaal naar je zin hebt. Wat een geluk dat je 2x een schildpad hebt gezien!

    Heel veel plezier op Fraser Island en de groetjes aan iedereen daar!!

    Kus aapje

  • 31 Oktober 2010 - 23:23

    Gré:

    Time flies when you have fun!
    Wat zullen jullie weer moeten wennen als je thuis komt in dit platte groene regenachtige saaie kikkerlandje! Veel plezier verder! En wel veel foto's en fimpjes maken hoor! Ik heb al een snipperdag genomen om te komen kijken ;-)

  • 02 November 2010 - 14:14

    Margo:

    hey sanne
    je bent al bijna weer op weg naar huis
    ik wens jullie nog een paar fijne dagen en een hele goede terugvlucht
    tot gauw
    groeten margo

  • 03 November 2010 - 13:27

    Linda:

    Klinkt heel goed allemaal. Jullie zullen wel moeten wennen als je weer terug bent. Het is hier namelijk echt herfst. Regen, wind, koud en overal bladeren... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 20983

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage Noorwegen

06 Oktober 2010 - 07 November 2010

Australie

Landen bezocht: