Home sweet home - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 December 2013 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Ben ik weer in Nederland en gelijk is mijn verslag te laat. Net als de treinen ben ik hier in Nederland ook te laat. Kerst is weer geweest en het nieuwe jaar staat alweer voor de deur. Kyra zit voor mijn voeten te bedelen om te gaan spelen met haar en Orlaith’s knuffel. Hier in Nederland heb ik volgens mij alleen maar wind en regen gehad. Wat dat betreft wil ik wel weer terug naar Noorwegen. Het is natuurlijk wel leuk dat ik mijn ouders en broertjes weer heb gezien en natuurlijk die rare hondjes. Waar in Noorwegen overal skiën op televisie te zien is kan ik nou weer naar het schaatsen kijken. Zo weet ik ook een beetje wie ik moet aanmoedigen wanneer ik naar Hamar ga.

Vorige week maandag zou ik s’avonds richting het vliegveld vertrekken. De laatste trein vertrok om 0.00 precies. Ik moest dus de tram van 23.30 vanaf mijn huis hebben. Dit betekende nog wel dat ik de dag in Oslo rustig kon doorbrengen. Ik had het al een aantal weken over skiën. Dit leek mij dan ook wel een geschikte dag. Ik ging nou wel voor het Nederlandse skiën en niet het Noorse langlaufen Lekker voor kerst, skiën is toch wel kerstig vind ik. Ik had stiekem ook een beetje gehoopt dat het nou niet zo druk zou zijn op de piste en gelukkig was dit ook het geval. Een aantal jaar geleden ben ik ooit eens een keertje op skivakantie geweest maar sindsdien nooit weer op de lange latten gestaan. Doordat ik ook wel een beetje kan schaatsen had ik er toch wel de volste vertrouwen in voor vandaag. Het begon voor mij voor het huren van de ski’s en schoenen. Hier vroegen ze nog of ik ook een helm wilde huren. Antwoordde natuurlijk ik weer voordat ik kon nadenken en zei uiteraard nee. Op de piste zag ik dat iedereen een helm droeg. Ik was toch niet van plan om te vallen. Eerste even op de kleine piste het remmen en de bochtjes een beetje geoefend. Na 2x vond ik het wel prima en wanneer ik gewoon de makkelijke piste zou nemen zou het allemaal wel lukken. Moet je alleen wel de makkelijke piste vinden. Iets wat mij niet lukte haha. Ik ging dan ook van de piste die allemaal van die sprongetjes en obstakels heeft, oeps. Misschien was een helm nou wel een goed idee geweest. Gelukkig kon ik alles ontwijken. Helaas toen ik bijna beneden was kwam er een enorm steil stuk. Dat ging mij nou nog niet lukken. Toen ik stond te twijfelen wat te doen kwam er een werknemer naar beneden. Die heb ik dus maar snel om hulp gevraagd. Met wat hulp kwam ik prima naar beneden. Moest hiervoor wel een stukje achteruit maar dat was dan weer net geen probleem. Eenmaal beneden zegt die werknemer ook nog even dat ik eigenlijk wel heel erg goed kan skiën. Nou hier geloofde ik dan weer wat minder van. Hij heeft mij wel even naar de goede piste geholpen. Na een aantal keren ging het eigenlijk wel weer helemaal goed. Heb me deze dag dan ook wel prima vermaakt en zoals op de planning stond ben ik niet gevallen. Vond het dus wel weer erg leuk. Nadeel is wel die stoeltjeslift. Ik heb geen hoogtevrees ofzo maar stoeltjesliften vind ik echt doodeng.

S’avonds kwam ik dan weer thuis. Had nog even snel mijn kamer schoongemaakt en wat gegeten. Daarna ben ik nog eventjes wat gaan slapen. Iets wat mij niet helemaal is gelukt. Tijdens het schoonmaken kwam een huisgenootje ook nog even langs. Ik had haar namelijk een keertje verteld dat ik graag (heel fout ik weet het) een rendierenvacht wilde hebben. Deze zijn alleen enorm duur. Mijn huisgenootje had een klein schapenvachtje gezien en had deze voor mij meegenomen. Mijn huisgenootjes zijn misschien niet heel erg gezellig maar dit is natuurlijk wel heel erg lief. Om 23.15 ben ik naar de tramhalte gelopen. Iets aan de vroege kant maar moest natuurlijk wel op tijd zijn. Het eerste gedeelte van de reis ging allemaal prima. Daarna begon het lange wachten op het vliegveld. Hier kwam ik namelijk om 0.30 aan en ik kon pas om 4.30 inchecken. Met een boek en mijn Ipad kwam ik de tijd prima door. Om 5.55 konden we dan eindelijk boarden. Vliegtuig vertrok wel wat later. We mochten vanuit Nederland pas om 6.50 vertrekken. Vlucht ging wel goed eigenlijk helemaal geen last gehad van turbulentie. Alleen de landing hadden we echt last van de wind. Vliegtuig was net een achtbaan. We vlogen echt alle kanten op, zelfs de gillende mensen in de achtbaan waren in het vliegtuig aanwezig. Gelukkig hadden we een top piloot die het vliegtuig perfect aan de grond had gezet. Ik ben snel het vliegtuig uit gegaan zodat ik snel bij de bagageband was om mijn koffer op te halen en lekker naar huis te gaan. Hier dachten ze op Schiphol alleen wat anders over. Vanwege de wind werden de bagageluiken niet geopend, welkom in Nederland!! Na 1,5 uur wachten heb ik mijn spullen maar gelaten en ben ik gezellig naar mijn ouders gegaan en daarna gelijk richting huis. Mijn bagage zou naar huis worden gestuurd. Thuis werd ik gelijk aangevallen door Orlaith en Kyra. Super thuiskomst dus!!

Rest van de dag maar rustig aangedaan. Jeroen en Peter zouden s’avonds ook komen dan zouden we op zijn Noors kerst vieren. In Noorwegen vieren ze kerst namelijk op kerstavond. Dit bestaat dan uit lekker eten en cadeautjes. Zo deden wij het dus ook. Was ook wel leuk om Jeroen en Peter weer een keertje te zien. Jeroen had ik 2x op skype gesproken en Peter 1x. Was dus ook wel lang geleden. Ben flink verwend door de Kerstman met als toppunt waarschijnlijk wel de kast die ik heb gekregen. Daarna ben ik lekker gaan slapen in mijn eigen bedje.

Eerste kerstdag kwamen mijn opa, Thea en tante Ria gezellig op bezoek. Peter moest weer naar Vlieland maar Jeroen kwam s’avonds ook nog gezellig langs. Was wel weer erg gezellig. Tweede kerstdag zijn Jeroen en ik s’avonds naar Jaap geweest. Kon ik ook weer eens een stukje autorijden. Gelukkig was ik dit niet helemaal verleerd. Natuurlijk was het ook weer leuk om Jaap eventjes te zien. Overigens was mijn bagage donderdag ook weer gekomen.

Vrijdag ben ik met mijn ouders naar de stad geweest. Kon ik eindelijk weer eens de Martinitoren bewonderen. Lianne is s’avonds ook nog even gezellig langs geweest. Verder heb ik eigenlijk niet zo heel erg veel gedaan. Zaterdag ben ik weer met mijn ouders naar de Hobbit geweest. Was wel weer een leuke film. S’avonds ben ik ook nog even naar mijn werk gereden. Vond het ook wel leuk om de cliënten en collega’s weer even te zien. Zondag zijn we eerst even naar het bos geweest om met de hondjes te wandelen. Daarna ben ik naar Lianne en Bart gegaan. Eerst hier lekker gegeten en daarna samen met Dennis en Vincent naar de film geweest. Vandaag heb ik eigenlijk helemaal niks gedaan. Heb alleen maar een flink stuk met de hondjes gewandeld. Zijn die ook weer lekker moe.

Eigenlijk doe ik in Noorwegen meer leuke dingen als hier thuis haha. Dan nog krijg ik het voor elkaar om mijn verslag een dag te laat te schrijven. Het weer thuis zijn is wel heel erg fijn. Mijn eigen bedje slaapt toch wel het lekkerst, hier gewoon al mijn eigen spulletjes. Wel een nadeel is dat ze hier het 1 en ander hebben veranderd. Ineens allemaal andere wegen. Was bijna verdwaald in mijn eigen buurt. Gelukkig weet Orlaith de weg hier nog. Ondanks dat ik hier weer lekker saai ben heb ik het wel weer naar mijn zin. Wanneer ik weer naar Nederland kom moet ik toch maar wat meer gaan leven zoals ik in Noorwegen doe. Vind het eigenlijk toch wel fijn om elke dag een beetje bezig te zijn.

Donderdag vertrek ik weer richting Oslo voor het laatste gedeelte van mijn stage. Nog een paar weekjes zonder mijn lieve hondje. In die laatste weken zal ik mij denk ik ook wel weer erg gaan vermaken. Al is het natuurlijk nergens zo fijn als thuis!! Iedereen natuurlijk alvast een fijne jaarwisseling!!

Kus Sanne

  • 30 December 2013 - 20:39

    Pap:

    Leuk dat je er weer bent. Oude tijden herleven.

    Kus Pap

  • 30 December 2013 - 20:39

    Mama:

    Tja het is allemaal weer met vallen en opstaan gegaan, was wel blij toen ik zag dat je was geland, vreselijk dat wachten op je bagage die maar niet kwam en jij dus ook niet. Blij dat je er een weekje bent en je ook vermaakt. Voor je het weet ben je weer helemaal terug en is dit verhaal voorbij, geniet er dus nog maar lekker van. Alvast veel plezier in Hamar en we zien je wel met oud en nieuw. Kus mama

  • 30 December 2013 - 20:44

    Gre:

    Geniet nog lekker even van je familie en hondjes. Leuk verslag weer!

  • 30 December 2013 - 20:48

    Marijke:

    Hoi Sanne,

    Je verslag te laat? Nee hoor perfect! Wij wAren nl. Weekendje weg met beperkt internet en dat werd opgebruikt door de kids! Dus installeer ik me net op de bank om de achterstand in te halen en zie ik direct je verslag! Heerlijk dat skieen en die werknemer zag denk ik meer in je dan een goed skieende jonge dame! Maar toch maar helm op he na dat nare nieuws van schumacher! Ga nu nog maar even lekker saai zijn, geef Orlaith een dikke knuffel, fijne jaarwisseling en voor 2014 weer een paar mooie verslagen!

    Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 20975

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage Noorwegen

06 Oktober 2010 - 07 November 2010

Australie

Landen bezocht: