Terug in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu Terug in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne Bosman - WaarBenJij.nu

Terug in Oslo

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Januari 2014 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,

Zo zit ik in Nederland en zo ben ik weer in Oslo, wat gaat de tijd snel. Maar gelukkig is hier alles meestal wel op tijd zo dus ook weer mijn verslag, moet gewoon maar niet meer naar Nederland komen. Het laatste gedeelte van mijn stage komt er nou aan. Nog maar 3 weekjes stagelopen. Daarna ga ik nog een paar daagjes naar Bergen en dan komt mijn vader mij op 31 Januari alweer ophalen. Dan heb ik hier precies 5 maand gezeten, zoals ik al zei, wat gaat de tijd snel. Gelukkig heb ik nog een maandje hier in Noorwegen en deze maand zal ik mij absoluut niet gaan vervelen denk ik.

Dinsdag was het oudjaarsdag. S' middags heb ik samen met mijn vader een lange wandeling gemaakt met de honden. Hopelijk zouden ze hierdoor wat vermoeid zijn en minder last hebben van al het vuurwerk. Ook zouden we ze dan alleen s' avonds nog maar een keertje hoeven uit te laten, wel zo prettig met alle knallen. Wandeling duurde zo'n 2 uur hondjes waren dus wel weer moe en ik had weer een stuk van Groningen gezien. Er veranderd wel veel hoor in een paar maand tijd. Doordat er gedurende de wandeling meer knallen kwamen en Kyra hier wat nerveus van werden hebben we maar de iets kortere route naar huis genomen. Toevallig kwamen we hierdoor ook nog langs het huis van oom Jacob en tante Margo. Hier dus ook nog even aangebeld en kort binnen geweest. Tante Margo is zo gek geweest (maar wel ontzettend lief) om mij elke maand een kaartje te sturen. Super bedankt!! Nadat Orlaith Belle's mand had uitgepluisd en haar drinkbak had leeggedronken konden we weer verder naar huis. Het nieuwjaar heb ik gezellig gevierd bij Silvia en Richard. Hun buren hebben ons mooi getrakteerd op een vuurwerkshow.

Na oudjaarsdag komt meestal nieuwjaarsdag zo ook dit jaar en ik heb lekker helemaal niks gedaan. We hadden geen familiebezoekjes op het programma staan omdat mijn moeder moest werken. Ik had dus mooi de tijd om mijn polswarmers in elkaar te zetten, die zijn nou helemaal klaar, en natuurlijk veel met Orlaith knuffelen.

Donderdag zou ik dan weer terug vliegen naar Oslo. Mijn vlucht vertrok pas om 20.40 dus ik kon overdag nog wat doen. Voor mij dit jaar nog geen familiebezoekjes maar voor Orlaith wel. Wij zijn namelijk gezellig naar broer Hercule en baasje William geweest. William en Marco hebben enorm veel dieren zoveel dat ik ze niet allemaal ga opnoemen. Ik vind het altijd leuk om te komen maar Orlaith ook wel. Ze wonen vlakbij Lauwersoog dus genoeg plek om lekker te wandelen. Bij William aangekomen werden we al gelijk begroet door Hercule en vriendin Ish en ook de ezels en de pony kwamen deze indringer even onderzoeken. Vlak hierna zijn we lekker gaan wandelen over de dijk. Hier hebben de 3 musketiers heerlijk kunnen rennen, spelen en gek doen. William en ik hebben heerlijk kunnen kletsen over honden. Bij William thuis nog even wat gedronken en toen weer op weg naar huis. We moesten nog wel even een pitsstop maken bij Lianne. Bart heeft namelijk weer wat films op mijn USB willen zetten dus die moest nog even worden opgehaald. Thuis nog even de laatste dingetjes ingepakt wat gegeten en toen weer richting Schiphol. Hier moest ik weer afscheid nemen van mijn ouders. Ach hebben hun eindelijk weer een beetje rust. Eenmaal in het vliegtuig kregen we te horen dat we later zouden vertrekken vanwege slecht weer in Oslo. Dit betekende dat we een soort van starttijd hadden gekregen, daarvoor mochten we niet weg. Het wachten duurde niet lang een 10 minuten ofzo dus het was niet zo heel erg. Vlucht zelf was erg rustig en ik zat lekker bij het raam. De landing ging ook soepeltjes. Er lag wat sneeuw dit was waarschijnlijk de reden dat we iets later vertrokken, de landingsbanen waren ook nog niet helemaal sneeuwvrij. Daarna maar heel rustig richting de bagageband gelopen. Wat in Nederland niet lukte is hier wel gelukt, kon gewoon met mijn bagage weer naar huis. Om 23.45 was ik dan weer in mijn enorme kamer. Al mijn huisgenoten waren nog weg, het was dus heerlijk rustig. Om 0.00 opende de inschrijving voor een hondenshow. Heb Orlaith dus maar gelijk ingeschreven.

Vrijdag was dan weer mijn eerste dag in Noorwegen. Heb het maar rustig aangedaan. Het was ook wel fijn om hier een keertje alleen in huis te zijn. Ben in de middag nog wel weer naar buiten gegaan voor mijn wekelijkse wandeling door de stad. Na 1,5 week niet in Oslo te zijn geweest moest ik natuurlijk wel weer naar het fjord toe. S'middags kwamen mijn eerste huisgenoten alweer thuis dus was het weer gedaan met de rust.

Ook zaterdag heb ik het rustig aangedaan. Wilde eigenlijk gaan wandelen maar kwam hiervoor wat te laat uit bed en ik wilde natuurlijk niet weer in het donker door de bossen slenteren. Dus werd het weer een rustig dagje. Heb eerst wat onderzoek gedaan naar wat te doen tijdens mijn laatste week hier en het weekend ervoor. Als het doorgaat heb ik er in ieder geval enorm veel zin in. Wat het is lezen jullie vanzelf!! Verder ben ik weer wat gaan wandelen. Alleen nou de andere kant op. Had ook geen zin om 2x hetzelfde te zien. Dus vandaag naar Vigelandsparken en de ijsbaan. Heb zelf niet geschaatst al had ik dat natuurlijk wel gewoon kunnen doen.

Vandaag ben ik dan maar wel gaan wandelen. Niet zo heel lang het was vandaag namelijk ook weer mijn beurt om het huis schoon te maken. Uiteindelijk heb ik zo'n 12km gelopen. Met de metro ben ik weer naar Frognerseteren geweest en dan lopend naar Sognsvann. Deze wandeling had ik ook gelopen samen met Lianne en Bart alleen toen de andere kant op. Voordeel nou was dat ik omlaag kon lopen. Frognerseteren ligt namelijk hoger dan Sognsvann. Natuurlijk moest ik wel een beetje klimmen en klauteren maar omlaag is een stuk leuker als omhoog. Ik wordt namelijk altijd een beetje chagrijnig als ik omhoog moet. Heb klimmen nog nooit leuk gevonden iets wat ik vast van mijn moeder heb geërfd. Omlaag is veel leuker, veel minder vermoeiend. Al vind ik het klimmen wel leuk wanneer je echt je handen erbij moet gebruiken maar dan nog is dalen leuker. Toen ik thuis was gelijk maar mijn sociale plicht uitgevoerd en daarna kon ik lekker relaxen.

Morgen is dan weer het einde van mijn vakantie en mag ik weer gaan stagelopen. Ik blijf lekker in het Rikshospitalet maar mag nou naar de kinderafdeling. Dit betekent natuurlijk wel dat ik weer volop Noors moet spreken, nouja dat gaat ook wel lukken. Zondag ga ik naar de world cup schaatsen in Hamar. Hier heb ik uiteraard enorm veel zin in!! De oranje spullen heb ik meegenomen dus jullie moeten allemaal goed kijken of jullie mij ook zien!!

Kus Sanne

  • 05 Januari 2014 - 20:09

    Silvia:

    Leuk verslag weer Sanne, veel plezier de komende maand en succes nog de laatste weken op je stage! Wij vonden het erg gezellig dat je oud & nieuw met ons hebt gevierd!

    Liefs Silvia

  • 05 Januari 2014 - 20:17

    Christine :

    Succes die laatste weken

  • 05 Januari 2014 - 20:36

    Kirsten:

    Ha ik zal opletten komend weekend! :)

  • 05 Januari 2014 - 21:06

    Mama:

    Ja de laatste loodjes, als het allemaal door mag gaan, worden het nog hele leuke dagen cq weken voor je. Ben het komende weekend vrij dus zal goed opletten of ik je zie met het schaatsen. Het is weer een leuk verslag wat je hebt geschreven en het was een gezellige week, nog 1 maandje en dan ben je weer thuis althans eventjes, maar je bent gelukkig wel dichterbij als je bij tante Ria bent.
    Geniet nog lekker van je laatste drie weken stage en ik kijk uit naar je volgende verslag, we spreken je morgen.

    Liefs en dikke kus mama

  • 05 Januari 2014 - 21:06

    Margo:

    Hey lieve Sanne. Wat weer een mooi verslag. Graag gedaan hoor lieverd om jou steeds een kaartje te sturen. En we vonden het erg leuk dat je even langs kwam met je vader en de hondjes.
    Alvast veel plezier volgend weekend bij het EK schaatsen. En in Bergen. Want die 3 weken zijn zo voorbij.
    Dag lief nichtje.

  • 05 Januari 2014 - 21:43

    Pap:

    Dag lieverd,

    We waren blij dat je er deze week was, we waren nog blijer dat je weer ging( voor degene die dit niet snappen is dat pap en Sanne Humor). Ook leuk van Bart dat hij nog wat films op die stok heeft gezet, heb je wat te doen alleen niet je studie verwaarlozen hoor. Kan me nu alweer verheugen dat ik je in Oslo kan ophalen, geef jij mij nog wel het aders van die bed and breakfast, mag namelijk niet van mama weer gelijk terug, ze vind dat ik daar wel een nacht moet slapen. Wat maakt het nu uit heen is toch net zo ver als terug. Zal van het weekend goed naar televisie kijken je bent toch bij de world cup langlaufen????? :):):):)

    Doe pap

  • 06 Januari 2014 - 00:04

    Gre:

    Hoi Sanne,

    Weer een leuk verslag, succes met de laatste loodjes en ik zal ook opletten komend weekend of we jou kunnen spotten bij het schaatsen. :)
    Groetjes,
    Gré.

  • 06 Januari 2014 - 06:58

    Tietia :


    hey meissie,

    geniet van je laatste weken en je paar dagen in Bergen.
    ik heb je verslagen met veel pleziier gelezen. veel plezier volgende week bij het EK schaatsen.

    groetjes Tietia

  • 08 Januari 2014 - 18:44

    Aapje:

    Lieve muis,

    Heerlijk veel gewandeld! Leuk dat je de zelfde route nog eens hebt gedaan als die we samen hebben gelopen. Heb er toen niks van gemerkt dat je omhoog lopen niet leuk vond hoor!!

    Nog 2,5 weekjes en dan zie ik jou alweer ^^ Oortje kan vast ook niet wachten!!

    Geniet van je laatste weekjes muis. Ik zal naar je uitkijken tijdens de world cup! Weg even gek doen dan he. Je moet tenslotte wel opvallen tussen alle andere Nederlandse supporters!!

    Kus aapje

    Oh ja: groetjes van Emiel :p :p :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 20966

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage Noorwegen

06 Oktober 2010 - 07 November 2010

Australie

Landen bezocht: